KALDEWEI activeert verdere triggers voor milieubescherming
 – Notariële vastlegging van een omvangrijke maatregel voor de neutralisatie van emissies

KALDEWEI, Ahlen, augustus 2021 – Kaldewei is de voorloper in de branche als het gaat om geëmailleerd staal in de badkamer. Al meer dan 100 jaar streeft de onderneming constant het idee na om de grenzen van het maakbare op te zoeken en deze stuk voor stuk in de richting van de vooruitgang te verschuiven. Duurzaamheid is diep verankerd in het DNA van de onderneming, er wordt geen gebruik gemaakt van productlijnen uit kunststoffen en polymeerbeton. Door de inmiddels duidelijk zichtbare effecten van de klimaatverandering door de mensen wordt milieubescherming steeds vaker verplicht. De industrie draagt hierbij een grote verantwoordelijkheid. Kaldewei heeft zich verplicht om zijn verantwoordelijkheid te nemen ten opzichte van de generaties na ons en neemt maatregelen om de onderneming conform de afspraken van de Klimaatconferentie van Parijs duurzaam in te richten. Duurzaamheid en luxe vullen elkaar hierbij aan in de vorm van materialen met een lange levensduur. Voor een goede toekomst is verantwoordelijkheid nodig in het hier en nu.

Kaldewei zet zich al vele jaren in voor het milieu. Met steeds grotere ambitie stimuleert de onderneming het idee van klimaatneutraliteit en de bescherming van onze leefomgevingen. Bijvoorbeeld door de betrokkenheid bij het WWF om in Vietnam een functionerend recyclingsysteem op te zetten. Dankzij de investering van Kaldewei werd dit project mogelijk.
Sinds enige maanden heeft Kaldewei als eerste onderneming in de sanitairbranche de Science Based Targets (SBTi) ondertekend. SBTi begeleidt ondernemingen bij het stellen en behalen van hun CO2-emissiedoelen met behulp van wetenschappelijk verkregen en gefundeerde methoden. Kaldewei is één van de bijna 1.700 mondiale ondernemingen die zich verplichten om hun CO2-uitstoot te reduceren conform de Klimaatconferentie van Parijs.
Bovendien werkt een Kaldewei-werkgroep samen met het onlangs opgerichte onlineplatform Madaster, dat in de toekomst een soort ‚ID-bewijs‘ voor gebouwen zal gaan vormen. Hierdoor wordt transparantie met betrekking tot de gebruikte materialen en grondstoffen gecreëerd en kunnen gebouwen over de totale levenscyclus worden getaxeerd op hun waarde en hun circulariteitspotentieel.

Kaldewei is vanaf 2022 klimaatneutraal
Franz Kaldewei heeft nu de volgende stap gezet en zal in samenwerking met „CO2Frei“, 54.000 loofbomen in Noordrijn-Westfalen planten. Door maatregelen als deze zal de onderneming klimaatneutraal worden in 2022 en zo de tijd overbruggen tot het zichzelf gestelde doel van Zero Emission heeft bereikt.
„De nieuw geplante 54.000 bomen kunnen kooldioxide (CO2) opnemen en louter door het feit dat ze bestaan lucht en water reinigen. Natuurlijk weten we dat deze activiteit een hulpmiddel is om de tijd tot Zero Emission te overbruggen, maar wat is het alternatief? Niets doen is voor ons geen optie“, aldus de eigenaar Franz Kaldewei. „Met deze beslissing, die wij notarieel hebben laten vastleggen en de realisatie met de betrouwbare en professionele partner „CO2Frei“, dragen wij bij aan het herstellen van de natuurwaarden van meer dan zes hectare braakliggend land. Hier zullen veel mensen van profiteren. Wij gaan ons deel in de klimaatbescherming halen en consequent proberen altijd een paar stappen extra te zetten“.

Bron: Franz Kaldewei GmbH & Co. KG. Bewijsexemplaren worden op prijs gesteld.

Tekst
docx  |  1 MB
Alle afbeeldingen
zip  |  3 MB

97 KB

Franz Kaldewei (right) and Peter-René Eckardt, CO2Frei, certify their cooperation.

Source: KALDEWEI  |  Franz_Kaldewei_und_Peter-Rene_Eckardt.jpg

3 MB