German Brand Award 2017: tweemaal goud voor Kaldewei

Ahlen, juli 2017. – Kaldewei laat wederom zijn merkcompetentie zien. Bij de uitreiking van de felbegeerde German Brand Award 2017 wint de premiumfabrikant meteen tweemaal goud: voor de corporate website en voor het standconcept op de ISH van dit jaar. De prijs eert branche-overstijgende opvallende branding en wordt door het gerenommeerde German Brand Institute samen met de Duitse Raad voor Vormgeving uitgereikt.

Voor de opnieuw vormgegeven internetsite (www.kaldewei.com) ontving de fabrikant van hoogwaardige badkameroplossingen uit Kaldewei geëmailleerd staal een gouden German Brand Award in de categorie „Excellence in Brand Strategy, Management and Creation – Web & Mobile“.

„De nieuwe online-aanwezigheid van Kaldewei is zeer professioneel, van zeer hoge kwaliteit en overtuigt door het intuïtieve gemak waarmee de gebruiker zijn of haar weg kan vinden. Het nieuwe corporate design met de elegante look is één op één overgezet naar het digitale medium en zorgt ook hier voor een optimale presentatie van merk en product. Bovendien biedt de website van Kaldewei veel handige service-tools, zoals bijvoorbeeld de intelligente zoekfunctie, de product-configurator of het zoeken van gespecialiseerde partners. Een uitmuntend gemaakte internetsite, die in ieder opzicht de aanspraak als premiumfabrikant waarmaakt“, vermeldt het juryrapport.

Eveneens met goud bekroond werd de aanwezigheid van Kaldewei op de ISH 2017 in de categorie „Excellence in Brand Strategy, Management and Creation – Brand Fairs, Exhibitions & Events“. De beursstand, die onder het motto „The Cloud“ werd ontworpen door de architectuurstudio Schmidhuber, maakte indruk door de buitengewone architectuur met driedimensionale facetten en een iconische enscenering op alle vlakken.

„Voor de beurspresentatie is het nieuwe corporate design van de onderneming vertaald naar een hoogwaardig, elegant en adequaat standdesign. Het architectonische principe creëert hierbij een groot spanningsveld en zorgt tegelijkertijd voor een duidelijke indeling van de verschillende thema's. Een overtuigend vormgegeven presentatie in termen van functionaliteit, productpresentatie en branding“, geeft Andrej Kupetz, juryvoorzitter en directeur van de Duitse Raad voor Vormgeving, als verklaring voor de beslissing van de jury.

De beursstand werd daarnaast ook winnaar in de categorie „Brand Design“. Het merk Kaldewei overtuigde bovendien in de categorie „Industry Excellence in Branding – Heating & Bathroom“ en werd ook hier geëerd als winnaar. In totaal kan de onderneming uit Ahlen dus vier onderscheidingen op zijn conto schrijven.

Over de German Brand Award
De German Brand Award beoordeelt merken in hun totaliteit en baseert hierop zijn onderscheidingen. In de criteria en categorieën wordt rekening gehouden met de veelvoudige facetten van professionele branding: er worden prijzen uitgereikt in de categorieën „Excellence in Branding“, „Industry Excellence in Branding“ en „Excellence in Brand Strategy, Management and Creation“. De German Brand Award is een initiatief van de Duitse Raad voor Vormgeving, die in 1953 in het leven werd geroepen door de Duitse Bondsdag en die door de vereniging van Duitse industriëlen is opgericht. De stichting heeft als doel het concurrerende vermogen van Duitse ondernemingen te stimuleren. Het German Brand Institute, dat werd opgericht ter versterking van de activiteiten op het gebied van branding heeft, is belast met het organiseren van de wedstrijd, die in het jaar 2017 voor de tweede maal plaatsvindt.
Meer over de German Brand Award op www.german-brand-award.com


Bron: Franz Kaldewei GmbH & Co. KG. Bewijsexemplaren worden op prijs gesteld.

All Images
zip  |  5 MB
Text
doc  |  2 MB
< DIN A4
174 KB

Kaldewei wint meteen tweemaal goud bij de uitreiking van de felbegeerde German Brand Award: voor de corporate website en het standconcept van de ISH van dit jaar.

Source: © German Brand Award  |  1_Kaldewei_german_Brand_Award_Logo.png

< DIN A4
341 KB

Voor de opnieuw vormgegeven corporate website (www.kaldewei.com) met de intuïtief eenvoudige manier waarop de gebruiker zijn of haar weg vindt en praktische service-tools ontving Kaldewei in de categorie „Excellence in Brand Strategy, Management and Creation – Web & Mobile“ een gouden German Brand Award.

Source: © Kaldewei  |  2_Kaldewei_German_Brand_Award_Website_EN.jpg

KALDEWEI - ISH 2017 - Schmidhuber Brand Experience GmbH
> DIN A4
4 MB

Een verdere gouden German Brand Award was er in de categorie „Excellence in Brand Strategy, Management and Creation – Brand Fairs, Exhibitions & Events“ voor de Kaldewei beursstand op de ISH. De vakjury was met name onder de indruk van de buitengewone architectuur en de iconische enscenering op alle vlakken.

Source: © Kaldewei/BECKER LACOUR  |  KALDEWEI - ISH 2017

< DIN A4
1 MB

Kaldewei overtuigde bovendien in de categorie „Industry Excellence in Branding – Heating & Bathroom“ en werd hier geëerd als winnaar. Volgens het juryrapport: het merk Kaldewei zet maatstaven in unieke en effectieve communicatie en klantgerichte verkoopactiviteiten – en slaat ook digitaal nieuwe wegen in.

Source: © Kaldewei  |  4_Kaldewei_German_Brand_Award_Markenauftritt.jpg