Symfonie in e-maille

KALDEWEI/Ahlen, januari 2021. - Luisteren is puur genot. Van het zachte geritsel wanneer de wind met de bladeren speelt, tot een virtuoos vioolconcert van Mozart - muziek, stemmen of zachte geluiden geven ons ontspanning en unieke wellness-momenten. Voor KALDEWEI lag het daarom voor de hand om de wereld van speciale badmomenten te combineren met de wereld van geluid- en luistergenot. Met SOUND WAVE is zo de ultieme combinatie van ontspannen spa-momenten en een unieke geluidservaring ontstaan - boven en onder water.

Spa ontmoet sound
Sound Wave overtuigt daarom niet alleen de spa-liefhebbers. Ook soundprofessionals zoals geluidsingenieur Bryan Gallant van The Warehouse Studio in het Canadese Vancouver zijn al groot fan van de innovatie van KALDEWEI. „We hebben hier voor bepaalde klanten die na het werk graag een bad nemen een KALDEWEI-ligbad geplaatst. Het mooie is dat ze de al muziek kunnen horen die ze net voor het inzepen hebben gemaakt,“ aldus de studiomanager.

Sinds kort bevindt zich een met SOUND WAVE uitgerust KALDEWEI-ligbad uit duurzaam geëmailleerd staal in de door Bryan Adams in 1997 geopende Warehouse Studio in Vancouver. The Warehouse Studio bevindt zich in een historisch gebouw in de metropool aan de westkust. Het atelier omvat in totaal vier studio's met verschillende afmetingen en inrichtingen. Al vele jaren weten de rocksterren van de muziekbusiness de weg ernaartoe te vinden: REM, Nickelback, Billy Joel, Muse, Metallica en AC/DC hebben in The Warehouse Studio al songs en complete albums opgenomen. En uiteraard heeft Bryan Adams zelf hier in de afgelopen jaren het grootste deel van zijn opnames gerealiseerd.

Na gedane arbeid kunnen de musici daar nu direct genieten van de bijzondere mix van geluid en ontspanning en in de waarste zin van het woord een duik nemen in hun nieuwe songs – als in een symfonie in e-maille.

Zo werkt het
SOUND WAVE is de akoestische innovatie voor iedere badkamer waarmee het ligbad uit geëmailleerd staal tot klankkast wordt getransformeerd. Het badkamer-audio-systeem is compatibel met alle ligbadmodellen van KALDEWEI en wordt samen met het ligbad geïnstalleerd. Zes akoestische platen en twee subwoofers zijn bevestigd aan de buitenkant van het ligbad en hierdoor absoluut onzichtbaar. SOUND WAVE geeft alle soorten audiobestanden weer via Bluetooth® vanaf de smartphone, laptop, tablet of pc. Het digitale afspeelapparaat fungeert vervolgens als bediening, die na een eenmalige aanmelding altijd weer wordt herkend. Er kunnen tot acht apparaten en personen gelijktijdig zijn aangemeld bij SOUND WAVE – bijvoorbeeld een flink gezin of een hele band…

„Er past helaas geen hele band in het ligbad, maar we zijn nog in gesprek met KALDEWEI of we samen zo'n model kunnen ontwerpen,“ zegt studiomanager Bryan Gallant met een knipoog.

Bryan Adams heeft al enige tijd een bijzondere relatie met KALDEWEI: in 2020 heeft de Canadese rockmuzikant en fotograaf al voor KALDEWEI het onderwerp handhygiëne visueel vormgegeven. Onder de titel „Kompromisslos Verbindend“ (compromisloos verbindend) creëerde hij hiermee een emotioneel teken voor verbondenheid in controversiële tijden.

Meer informatie over de Sound Wave vindt u hier:

Over The Warehouse Studio
The Warehouse Studio bevindt zich in een historisch gebouw in Vancouver. Het werd in 1886 gebouwd om te dienen als magazijn en levensmiddelengroothandel. Na de grote brand in datzelfde jaar, waarin Vancouver werd verwoest, werd het gebruikt als raadhuis, gevangenis en als mortuarium. Het Oppenheimer-gebouw, dat in 1988 werd gered van de sloopkogel en van een toekomst als parkeerplaats, werd uiteindelijk gerestaureerd en kreeg in 1997 een nieuw leven als The Warehouse Studio.

docx  |  19 MB
1_Kaldewei_SOUND_WAVE_The_Warehouse_Studio

Sinds kort bevindt zich een met SOUND WAVE uitgerust KALDEWEI-ligbad uit duurzaam geëmailleerd staal in de Warehouse Studio in Vancouver.

1_KALDEWEI_SOUND_WAVE_The_Warehouse_Studio

2_Kaldewei_SOUND_WAVE_The_Warehouse_Studio

Het KALDEWEI-model „Meisterstück Conoduo“ past perfect in de studiobadkamer.

2_KALDEWEI_SOUND_WAVE_The_Warehouse_Studio

3_Kaldewei_The_Warehouse_Studio

3_KALDEWEI_The_Warehouse_Studio

4_Kaldewei_The_Warehouse_Studio_Live_Room

4_KALDEWEI_The_Warehouse_Studio_Live_Room

5_Kaldewei_The_Warehouse_Studio_Overview

In de studio hebben rocksterren zoals REM, Metallica en AC/DC al hun albums opgenomen.

5_KALDEWEI_The_Warehouse_Studio_Overview

6_Kaldewei_SOUND_WAVE_Bluetooth

6_KALDEWEI_SOUND_WAVE_Bluetooth

7_Kaldewei_SOUND_WAVE_Klangkörper

47 KB

Met SOUND WAVE maakt KALDEWEI ligbaden tot klankkasten.

7_KALDEWEI_SOUND_WAVE_Klangkörper