Stijlvolle productnoviteit in hotel Seegarten – KALDEWEI Nueva wastafels uit de pen van designer Werner Aisslinger

KALDEWEI, Ahlen, mei 2022. – Het hotel Seegarten in Sundern is een absoluut topadres als het gaat om een exclusieve vakantie in het Sauerland. Het huis van televisiekok Olaf Baumeister staat voor woon- en eetcultuur van topniveau. Dat geldt ook voor de totale hotelarchitectuur. De opdrachtgever en zijn team hebben alleen de beste partners uitgezocht om een ambiance vol eigenhandig geselecteerde, contemporaine meubels en een luxueus interieur te creëren. Om ook het design van de badkamers in het hele huis een hoogwaardig profiel te verlenen heeft hoteleigenaar Olaf Baumeister gekozen voor KALDEWEI. Naast 14 Centro Duo ligbaden biedt het hotel Seegarten ook een echte designnoviteit. In 49 gastenbadkamers werden de eerste Nueva wastafels uit de pen van designer Werner Aisslinger ingebouwd.

Het is designer Werner Aisslinger gelukt de schalen uit superieur geëmailleerd staal een uniek accent te verlenen. Nueva valt op door de heldere, elementaire vorm als tegenpool van een steeds complexer wordende wereld. De bescheiden verschuiving in de contour van het nieuwe ontwerp verleent de schaal een rustige precisie, waardoor deze nu al is voorbestemd een toekomstige klassieker te worden. Als bekroning is het ontwerp onderscheiden met de Red Dot Award, die eind juni 2022 wordt uitgereikt. Het hotel Seegarten is wereldwijd het eerste hotel dat deze nieuwe wastafelschalen nog voor de officiële start van de verkoop heeft aangeschaft.

„Het bijzondere bij ons in hotel Seegarten is dat wij traditioneel het totale interieur regionaal en duurzaam uitkiezen: van de leemstuc op de muur en kleine zaken als schakelaars en kabels tot badkamerobjecten uit geëmailleerd staal. Dit valt niet alleen bijzonder goed in de smaak bij onze leveranciers, maar uiteraard ook bij onze gasten, die houden van de verhalen achter de producten“, vertelt hoteleigenaar Olaf Baumeister trots. De Nueva wastafels met hun krachtige en duidelijk gedefinieerde design zijn gemaakt uit recyclebaar geëmailleerd staal en zijn zeer geschikt voor luxueuze hotelbadkamers en wellnesszones, maar ook voor exclusieve particuliere spa's en openbare ruimten. Het model is verkrijgbaar in alle gangbare sanitairkleuren evenals de tinten van de Coordinated Colours Collection. Zo kan Nueva binnenkort niet alleen in de Sauerlandse idylle aan de Sorpesee zorgen voor stijlvolle momenten.

docx  |  2 MB

Nueva valt op door de heldere en elementaire vormen uit duurzaam geëmailleerd staal.

01_KALDEWEI_Seegarten.jpg

Het moderne design van de Nueva wastafelschaal van Werner Aisslinger harmonieert in de badkamer met het Centro Duo ligbad van KALDEWEI.

02_KALDEWEI_Seegarten.jpg

Met het hotel & restaurant Seegarten combineert Olaf Baumeister zijn grootste passies: in de keuken experimenteren met natuurlijke ingrediënten en zijn hotel met krachtige, duurzame designs inrichten, zoals die van KALDEWEI.

03_KALDEWEI_Seegarten.jpg

In het hotel in Sundern komen lang en kort verblijvende gasten en zakenreizigers samen om zich te laten verwennen door eersteklas design, culinaire meesterwerken en een spa in de openlucht.

04_KALDEWEI_Seegarten.jpg