25hours Bikini Berlin kiest voor innovatieve badoplossingen van KALDEWEI

Begin 2014 wordt de onvergelijkelijke metropool Berlijn een attractie rijker: De 25hours Groep opent een hotel in het historierijke gebouwen-ensemble Bikini Berlin, precies tegenover de Berlijnse Zoo. Onder de regie van het gerenommeerde architectuurbureau Aisslinger, bekend door zijn projecten in opdracht van de Sede, Foscarini en Vitra, verrijst hier een modern hotel uit de extraklasse. De toekomstige gasten mogen zich alsvast verheugen op designhoogstandjes, zoals zij die ook van andere 25hours dependances gewend zijn. Gelegen tussen de drukke Breitscheidplatz met de Gedächtniskirche, Kurfürstendamm en de Berlijnse dierentuin slaat het imposante 25hours Bikini Berlin als het ware een brug tussen het kloppend hart van de wereldstad en een oase van groen. Voor de badkamerinrichting in de 222 suites is de keuze van het planningsteam gevallen op de innovatie product-highlights van premium fabrikant KALDEWEI. Naast de ligbadiconen Classic Duo Oval Wide en Conoduo, die met comfortabele elektronische armaturen zijn uitgevoerd, doet met het bad-audio-systeem Sound Wave ook een baanbrekende noviteit zijn intrede in de badruimten van het 25hours Bikini Berlin. Muziek- en andere audiobestanden zijn middels bluetooth via het bad beluisterbaar dat bij de geluidsweergave als resonantielichaam fungeert. Zo kan de hotelgast zich in het 25hours Bikini heerlijk laten wegglijden in de eigen lievelingsmuziek.

In ons interview licht Christoph Hoffmann, CEO/partner van het 25hours Hotel Company de ontstaansgeschiedenis van het nieuwe 25hours Bikini Berlin nader toe

Waarom heeft u voor het gebouwen-ensemble Bikini Berlin als vestigingspunt voor uw nieuwe hotel gekozen?
Christoph Hoffmann: „Om te beginnen ontbrak natuurlijk Berlijn nog in de 25hours portefeuille. We zijn in nagenoeg alle prominente lifestyle-steden van de Duitstalige landen aanwezig, en dan mag de cultuur- en designhoofdstad uiteraard niet ontbreken. We hebben de afgelopen jaren diverse locaties onder de loep genomen en denken dat we met het Bikini Berlin een duurzaam baken hebben gevonden. De naoorlogse architectuur is zowel esthetisch als historisch bijzonder boeiend, en de ligging op het snijpunt van de bruisende Breitscheidplatz en de groene oase van de Zoo genereert een natuurlijke spanning, die zich doorvertaalt naar onze hotelinrichting.“

Wat is volgens u de optimale hotelbadkamer – kijkend naar de gast en de exploitant?
„Wij plaatsen ligbaden maar in een beperkt aantal van onze hotelkamers, alleen wanneer de ruimte dat toelaat en het bad geen obstakel, maar een belevenis vormt. Hotelkamers worden in eerste instantie „optisch“ waargenomen. Daarom moet het bad altijd onderdeel van een organisch geheel zijn. Verder zijn voor de gast ook de haptiek van de oppervlakken, waarmee het lichaam immers in aanraking komt, en de ergonomie van doorslaggevende betekenis. Een voor de hotelexploitant speelt een aspect als reinigingsgemak een belangrijke rol, bovendien mogen technische componenten en armaturen niet al te onderhoudsintensief zijn."

Wat gaf voor u de doorslag bij besluit om in het 25hours Bikini hoogwaardige producten van KALDEWEI te installeren?
„KALDEWEI staat bekendom zijn kwaliteit, en de producten beantwoorden volledig aan onze hoge designeisen.“

Trefwoord „digitaal bad“ – waarom heeft het 25hours Bikini Berlin gekozen voor inbouw van het KALDEWEI bad-audio-systems Sound Wave en de elektronische armatuur KALDEWEI Comfort Select?
„Wij zijn bij de ontwikkeling van ons hotelconcept per definitie voorzichtig met technische snufjes, aangezien een hotelgast doorgaans maar een of twee dagen in een hotelkamer verblijft en geen tijd heeft om zich met nieuwe of onbekende technische speeltjes vertrouwd te maken. Met het KALDEWEI Sound Wave System en de Comfort Select armatuur willen we vooral een "wow" effect bereiken. Al bij de eerste tests is gebleken dat de apparatuur gemakkelijk en begrijpelijk te bedienen is. De praktijktest moet nog komen: Vanzelfsprekend ga ik dan zelf in een volle kuip liggen, om de geluidskwaliteit op mijn gemak te beoordelen!“

Bron: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Een bewijsexemplaar wordt op prijs gesteld.

doc nl PM KALDEWEI Interview 25hours Christoph Hoffmann
doc  |  3 MB
zip press 25hours Bikini Berlin pics only
DIN A4

Christoph Hoffmann is verheugd over de geslaagde symbiose van het 25hours Bikini Berlin en KALDEWEI.

Source: © 25hours Bikini Berlin  |  press_02_25hours_Bikini_Berlin.jpg

< DIN A4

Begin 2014 opent het 25hours hotel een dependance in het historierijke gebouwen-ensemble Bikini Berlin.

Source: Ronald Frommann  |  press_01_25hours_Bikini_Berlin.jpg

DIN A4

In 22 suites van het 25hours Bikini Berlin worden hoogwaardige KALDEWEI ligbaden met de nieuwste voorzieningen geplaatst: De elektronische Comfort Select armatuur en het nieuwe bad-audio-systeem Sound Wave zorgen letterlijk voor toekomstmuziek.

Source: © 25hours Bikini Berlin  |  press_03_25hours_Bikini_Berlin.jpg

> DIN A4

De elektronische Comfort Select armatuur en het nieuwe bad-audio-systeem Sound Wave verruimen het comfort in 22 suites van het 25hours designhotel Bikini Berlin. Met Sound Wave zijn muziek- en andere audiobestanden middels bluetooth via het bad beluisterbaar, dat bij de geluidsweergave als resonantielichaam fungeert. Via het Comfort Select bedieningspaneel kan de gewenste watertemperatuur heel gemakkelijk door aantippen met de vinger op de graad nauwkeurig ingesteld en ook het in- en wegstromen van het water digitaal geregeld worden.

Source: © 25hours Bikini Berlin  |  press_04_25hours_Bikini_Berlin.jpg