(NL)
Pers
Actueel
Detail

Gastvrije hotels! Dat willen gasten graag op vakantie en op zakenreis.

KALDEWEI, Ahlen, december 2019. – Voor gasten is in de hotelkamer een schone, hygiënische badkamer het belangrijkst. Dit blijkt uit een actuele representatieve Forsa-enquête in opdracht van KALDEWEI. Zo noemde de meerderheid van de geïnterviewden (62%) een perfect gereinigde badkamer als belangrijkste inrichtingselement. Pas op grote afstand volgt een groot, aangenaam bed (26 procent). Op vakantie of tijdens de zakenreis zijn er met name in de hotelbadkamer vele storende factoren die een domper op het verblijf zetten. De antwoorden op de „pijnpunten“ laten zien waar gasten zich echt aan storen, maar ook waar gasten meer geld aan willen uitgeven. Interessante informatie voor hotels, want er zijn badkameroplossingen waarmee ze heel eenvoudig de wensen van hun gasten kunnen realiseren.

De opvallendste conclusie: de badkamer is het allerbelangrijkste onderdeel van de hotelkamer
Het mag opvallend worden genoemd dat voor de tevredenheid van de gasten het belangrijkste criterium de ruimte is waarin naar schatting gemiddeld slechts 6 tot 30 minuten per dag wordt doorgebracht. Maar de resultaten van het KALDEWEI hotelonderzoek laten geen twijfel bestaan: met de badkamer als plek waar men zich opfrist en 's avonds de dag afsluit, staat of valt het succes van het hotel. Zo zegt 95 procent van de respondenten dat ze bij een onhygiënische badkamer het hotel niet nog een keer zouden boeken. Daarnaast heeft 21 procent een hotel op basis van gebreken in de badkamer al eens een slechtere beoordeling gegeven op internet. Meer dan een derde (36 procent) heeft zelfs vanwege slechte beoordelingen van de badkamer op internet al eens een hotel niet geboekt.

Bovenaan in de pijnpunt-ranking: slechte hygiëne in de badkamer
Of het nu haren in de afvoer, schimmel in de voegen of een vieze vloer zijn: een slecht schoongemaakte hotelbadkamer werd door een overweldigende meerderheid als „zeer storend“ of „tamelijk storend“ genoemd (99 procent). Voor 98 procent waren schimmelplekken op oppervlakken van de douche, het ligbad of de wastafel een grote ergernis. Een ergernis die – zoals hygiëneonderzoeken door de TÜV Rheinland bevestigen – met badkameroplossingen uit superieur geëmailleerd KALDEWEI staal helemaal niet hoeft voor te komen. Met hun gesloten oppervlakken zijn de geëmailleerde wastafels, ligbaden en douches duidelijk hygiënischer en eenvoudiger te reinigen dan vergelijkbare producten uit acryl of betegelde douches. Dankzij de oppervlakbehandeling „pareleffect“ waarmee de wastafels van KALDEWEI standaard zijn uitgerust, hebben resten geen kans om zich vast te zetten en te gaan schimmelen. 

Schimmel in de voegen, schade door doorslaand vocht en verkleuringen zorgen voor ergernis 
Dit is met name van belang in badkamers met doorgetegelde douchegedeeltes: op plaats 3 en 4 van de storende factoren in de hotelbadkamer in het onderzoek stonden schimmelvlekken in de voegen en op de vloerafvoer van de douche, en schade door doorslaand vocht. Deze werden gevolgd door te zachte waterstraal en een slechte afvoer in de douche waardoor snel kleine overstromingen kunnen ontstaan. Veel hotelgasten stoorden zich ook aan verkleuringen en beschadigingen van de badkamerinrichting. Hotels kunnen hierop anticiperen met douchevlakken uit geëmailleerd staal, zoals die van de premiumfabrikant KALDEWEI. Staal staat voor robuustheid, belastbaarheid en vormstabiliteit. Glas is mooi en voelt heerlijk aan, het is duurzaam, onderhoudsvriendelijk en hygiënisch. Het perfecte materiaal voor de hoge eisen die door het hotelwezen worden gesteld. 

Gebreken in de hotelbadkamer: iets waar al veel gasten ervaring mee hebben gehad
Hoewel de badkamer dus zeer belangrijk is voor het succes van een hotel, heeft iedere tweede respondent al eens slechte ervaringen met gebreken gehad: 51 procent werd ooit geconfronteerd met schimmelvlekken in de voegen en 49 procent kreeg te maken met een slecht gereinigde badkamer tijdens hun hotelverblijf. En een derde (31 procent) van de gasten kreeg zelfs te maken met schade door doorslaand vocht in de badkamer. Maar het gevaar van deze gebreken kan door hoogwaardige badkameroplossingen tot het verleden gaan behoren. 

Investeren verdient zichzelf terug: gasten betalen meer voor badkamerhygiëne en inrichting
De juist gekozen badkameroplossingen zijn een investering die zich langdurig terugverdient, aangezien de badkamerinrichting naast de hygiëne (95 procent) volgens meer dan de helft van de respondenten (56 procent) bepalend is of zij een hotel boeken. 62 procent en hiermee de overduidelijke meerderheid van de deelnemers aan het onderzoek was zelfs bereid meer geld voor een hotel te betalen als de badkamers modern en hoogwaardig ingericht zouden zijn. Meer dan één op de twee respondenten (53 procent) tast dieper in de buidel als in de badkamers producten met uiterst hygiënische oppervlakken zijn gebruikt. En ook het thema duurzaamheid heeft zich inmiddels in het bewustzijn van de hotelgasten genesteld: de helft van de respondenten zou er de voorkeur aan geven als bij de inrichting geen gebruik werd gemaakt van kunststoffen en in plaats daarvan natuurlijke, recyclebare materialen zouden worden gebruikt. Volgens de enquête was 62 procent dan zelfs bereid meer geld voor hun kamer te betalen. 

 

Bron: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Bewijsexemplaren worden op prijs gesteld.

Tekst
docx  |  5 MB
Alle afbeeldingen
zip  |  9 MB
1_Kaldewei_Survey_Hotel_Fit-Out

131 KB

Wat gasten belangrijk vinden bij de inrichting van een hotel, blijkt uit een actuele representatieve forsa-enquête in opdracht van KALDEWEI. Een schone, hygiënische hotelbadkamer staat met 62 procent bovenaan op het wensenlijstje. Op grote afstand volgen een groot, aangenaam bed (26 procent), een hoogwaardige inrichting (6 procent), ruime zit- en opbergmogelijkheden (2 procent) en een uitgebreid entertainmentaanbod (1 procent).

Source: © KALDEWEI  |  1_KALDEWEI_Survey_Hotel_Fit-Out

2_Kaldewei_Survey_Hotel_Bathroom_Wishes

118 KB

Volgens het KALDEWEI-onderzoek moet de hotelbadkamer absoluut schoon zijn. Vrijwel alle respondenten (95 procent) zou naar eigen zeggen het hotel bij een onhygiënische badkamer niet nogmaals boeken. Voor een krappe meerderheid (56 procent) is de inrichting van een badkamer een wezenlijke factor bij de keuze voor een hotel. Eén op de twee respondenten zou er bovendien de voorkeur aan geven wanneer bij de inrichting van de badkamer gebruik zou worden gemaakt van natuurlijke, recyclebare materialen in plaats van kunststoffen.

Source: © KALDEWEI  |  2_KALDEWEI_Survey_Hotel_Bathroom_Wishes

3_Kaldewei_Survey_Problem_Areas_In_The_Hotel_Bathroom

96 KB

Voor bijna alle respondenten (99 procent) is een slecht gereinigde badkamer stoorfactor nummer 1 in de hotelbadkamer. In de enquête vonden bovendien vrijwel alle respondenten het „zeer storend“ of „tamelijk storend“ als er schimmelplekken op de oppervlakken van de douche, het ligbad of de wastafel (98 procent), in de voegen en op de vloerafvoer van de douche (97 procent) te vinden zijn. Kort daarop gevolgd door schade door doorslaand vocht (85 procent).

Source: © KALDEWEI  |  3_KALDEWEI_Survey_Problem_Areas_In_The_Hotel_Bathroom

4_Kaldewei_Survey_Hotel_Investments

148 KB

62 procent van de respondenten was bereid meer geld voor een hotel te betalen als de badkamers modern en hoogwaardig ingericht zouden zijn. Meer dan één op de twee respondenten (53 procent) tast dieper in de buidel als in de badkamers producten met uiterst hygiënische oppervlakken zijn gebruikt. Volgens de enquête was 62 procent bereid meer geld voor hun kamer te betalen als bij de badkamerinrichting geen gebruik was gemaakt van kunststoffen en in plaats daarvan was gekozen voor natuurlijke, recyclebare materialen.

Source: © KALDEWEI  |  4_KALDEWEI_Survey_Hotel_Investments

5_Kaldewei_Nexsys
DIN A4
1 MB

Voegenvrije, geëmailleerde douchevlakken zoals de KALDEWEI Nexsys bieden maximale bescherming tegen schade als gevolg van doorslaand vocht en schimmels. Als er geen voegen in het douchegedeelte zijn, kan er geen schade door doorslaand vocht optreden en ontstaan er geen schimmels als gevolg van achtergebleven wasresten.

Source: © KALDEWEI  |  5_KALDEWEI_Nexsys

6_Kaldewei_Puro_The_Westin_Hamburg
> DIN A4
4 MB

Volgens het KALDEWEI onderzoek zou één op de twee respondenten er de voorkeur aan geven wanneer bij de inrichting van de badkamer geen gebruik zou worden gemaakt van kunststoffen, maar van natuurlijke, recyclebare materialen. Steeds meer hotels kiezen daarom voor de badkameroplossingen uit superieur geëmailleerd KALDEWEI staal, een combinatie van glas en staal, die 100 procent natuurlijk en recyclebaar is.

Source: The Westin Hamburg  |  6_KALDEWEI_Puro_The_Westin_Hamburg

7_Kaldewei_Nexsys_Meisterstueck_ClassicDuoOval_Miena_Round_Shower_Surface
> DIN A4
3 MB

Of het nu gaat om de hotelbadkamer of de badkamer thuis: Hightech-materialen zoals superieur geëmailleerd KALDEWEI staal zijn aantoonbaar hygiënischer en eenvoudiger te reinigen dan uit acryl vervaardigde producten of betegelde douches. Dankzij het pareleffect waarmee de wastafels van KALDEWEI standaard zijn uitgerust, parelt het water er eenvoudig af en neemt het vuil en kalk mee.

Source: © KALDEWEI  |  7_KALDEWEI_Nexsys_Meisterstueck_ClassicDuoOval_Miena_Round_Shower_Surface