Ahlen, december 2017. – Met de opening van de nieuwe Iconic World heeft KALDEWEI een buitengewone mogelijkheid gecreëerd om het merk te beleven. Na anderhalf jaar plannen en bouwen is een fascinerende plek ontstaan waar het merk KALDEWEI interactief en met alle zintuigen kan worden ontdekt. De volledige tentoonstelling met een volledig nieuwe opzet biedt een inkijk in het designconcept van de premiumfabrikant en stelt u in de gelegenheid om u zelf te overtuigen van de kwaliteit en duurzaamheid van superieur geëmailleerd KALDEWEI staal. Het didactische concept van de KALDEWEI Iconic World wordt aangevuld met een rondleiding door de fabriek waarbij de bezoekers het productieproces van zeer dichtbij kunnen beleven.
De KALDEWEI Iconic World richt zich met zijn verschillende onderwerpen op alle bezoekersgroepen en van over de hele wereld: van architecten tot beleggers en projectopdrachtgevers tot sanitairspecialisten en groothandels. Bezoekers kunnen zich op vier verdiepingen laten onderdompelen in de fascinerende wereld van het merk KALDEWEI. Hier maken zij kennis met de nieuwste ontwikkelingen van de premiumfabrikant en zijn er baanbrekende prototypes te zien. Daarnaast kunnen zij zich laten overtuigen door de kleurenrijkdom en de geweldige materiaaleigenschappen van superieur geëmailleerd KALDEWEI staal.
Beleef het merk KALDEWEI met al uw zintuigen
In de parterre kunnen de vier dimensies van het merk KALDEWEI met alle zintuigen worden beleefd en kunnen ze daadwerkelijk worden aangeraakt: totale badkameroplossingen, Iconic Design, wereldwijde partnerschappen en geëmailleerd staal. De bezoeker wandelt eerst door een multisensorische tunnel waarin de drie productwerelden van KALDEWEI, wastafel, douchevlak en ligbad op audiovisuele wijze worden gepresenteerd. Het subjectief beleefde gevoel van welbehagen in de badkamer wordt zo indrukwekkend waarneembaar. Aan het einde van de tunnel bereikt de bezoeker het centrale gedeelte van de tentoonstelling, het Iconic Center. Het hart hiervan wordt gevormd door een baanbrekend pioniersstuk uit de historie van het bedrijf: het eerste vrijstaande ligbad van KALDEWEI uit 1934.
Iconic Design: ervaar het designconcept van KALDEWEI
Het gedeelte Iconic Design weet op indrukwekkende wijze het designconcept en de designvereisten van het merk KALDEWEI over te brengen. Hiervoor heeft Franz KALDEWEI zijn zeer persoonlijke design- en architectuuriconen verzameld, die hier in de context de waarde van tijdloos design tot uitdrukking laten komen. Daarnaast nodigt de „Designers’ Gallery“ uit om de samenwerking van KALDEWEI met designers als Sottsass Associati, Phoenix Design, Arik Levy, Studio Aisslinger en Anke Salomon interactief te ontdekken.
Wereldwijde partner: de internationale dimensie van KALDEWEI
KALDEWEI is wereldwijd actief en met zijn badkameroplossingen is het bedrijf op alle vijf continenten aanwezig in toonaangevende hotels en in de woningbouw. Een interactieve multimediaconsole presenteert op aanschouwelijke wijze een aantal referentieobjecten, aangevuld met verdiepende informatie.
Geëmailleerd staal van KALDEWEI: ontdek interactief de materiaalvoordelen
Voor bezoekers is het gedeelte Material Excellence een centrale plek in de nieuwe Iconic World. Hier wordt al snel duidelijk waarom superieur geëmailleerd KALDEWEI staal de merkidentiteit van de onderneming is gaan vormen. Bezoekers maken kennis met de bijzondere eigenschappen van het materiaal met behulp van een aantal interessante experimenten, zoals bijvoorbeeld het laten vallen van een gewicht van 7 kilo op een geëmailleerd douchevlak of het verhitten van een plaat geëmailleerd staal met een steekvlam van meer dan 1.000°C. Zo ervaren de bezoekers van zeer dichtbij de voordelen van geëmailleerd staal en wordt duidelijk waarom dit een optimale materiaalkeuze is voor gebruik in de badkamer.
De nieuwe KALDEWEI Iconic World werd ontworpen door het architectenbureau Schmidhuber. Meer informatie op www.kaldewei.nl/iconicworld.
Bron: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Bewijsexemplaren worden op prijs gesteld.
Met de opening van de nieuwe Iconic World heeft KALDEWEI een buitengewone mogelijkheid gecreëerd om het merk te beleven. Na anderhalf jaar plannen en bouwen is een fascinerende plek ontstaan waar het merk KALDEWEI interactief en met alle zintuigen kan worden ontdekt.
Source: © KALDEWEI/Christian Blanke Fotografie | 1_KALDEWEI_Iconic_Word.jpg
De bezoekers wandelen eerst door een multisensorische tunnel waarin de drie productwerelden van KALDEWEI, wastafel, douchevlak en ligbad op audiovisuele wijze worden gepresenteerd.
Source: © KALDEWEI/Christian Blanke Fotografie | 2_KALDEWEI_Iconic_Experience.jpg
Het gedeelte Iconic Design weet op indrukwekkende wijze het designconcept en de designvereisten van het merk KALDEWEI over te brengen. Hiervoor heeft Franz KALDEWEI zijn zeer persoonlijke design- en architectuuriconen verzameld.
Source: © KALDEWEI/Christian Blanke Fotografie | 3_KALDEWEI_Iconic_Design.jpg
KALDEWEI is wereldwijd actief en met zijn badkameroplossingen is het bedrijf op alle vijf continenten aanwezig in toonaangevende hotels en in de woningbouw. Een interactieve multimediaconsole presenteert op aanschouwelijke wijze een aantal referentieobjecten, aangevuld met verdiepende informatie.
Source: © KALDEWEI/Christian Blanke Fotografie | 4_KALDEWEI_Iconic_References.jpg