Ahlen, maart 2015. – in het kader van de ISH 2015 in Frankfurt plaatst Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG uit Ahlen op zijn met 750 vierkante meter grootste KALDEWEI beursstand ooit een flink uitroepteken. De onderneming presenteert de vakbezoekers een gloednieuw productsegment: de productportefeuille is per direct gecompleteerd door wastafels van speciaal geëmailleerd KALDEWEI staal. Arik Levy en Anke Salomon hebben getekend voor een nieuw designoffensief en met wegwijzende innovaties onderstreept KALDEWEI andermaal zijn positie als expert bij uitstek voor gelijkvloers douchen.
KALDEWEI is een wereldwijd opererende partner voor hoogwaardige badoplossingen van kostbaar geëmailleerd staal en brengt dit ondernemingsimago in de nieuwe, door het gerenommeerde communicatiebureau Kolle Rebbe ontwikkelde marktpresentatie voor het eerst tot uitdrukking. Het centrale element – een kalligrafische penseelstrook – verwijst naar de Japanse cultuur van reductie. De penseelstrook staat voor dat ene, unieke moment van inspiratie en verbeelding, dat aan alle architectuur-, ruimte- en productdesign ten grondslag ligt. Deze loopt als een rode draad door de gehele merkcommunicatie en begeleidt de gasten langs de verschillende themawerelden van KALDEWEI op de ISH. Tegelijkertijd wordt op de ISH de iconische enscenering van mens en product tot leven gebracht.
De beursstand: geïnspireerd op de stralingskracht van licht
De KALDEWEI beursstand is niet alleen de grootste uit de ondernemingsgeschiedenis, maar ook de meest in het oog inspringende, door zijn architectuur zonder rechte hoeken. Geïnspireerd op de stralingskracht van het licht doorsnijden afzonderlijke stralen de merkruimte en vormen zo driedimensionale facetten, waarbinnen de diverse thematische zwaartepunten in het voetlicht worden geplaatst. Zo ontstaat een subtiel spel tussen perspectief en proportie, waarbij de bezoeker de KALDEWEI innovaties vanuit bijzondere gezichtshoeken waarneemt en deze met meerdere zintuigen tegelijk kan ondergaan. „Horen, zien, voelen –op de ISH 2015 wordt de fascinatie van het merk tastbaarder dan ooit tevoren, en worden gecombineerde dimensies in beeld gebracht, waaraan de badruimte van de toekomst zal moeten beantwoorden. „Het concept van de beursstand kent duidelijk afgebakende zwaartepunten, die de bezoekers intuïtief in zich opnemen”, verduidelijkt Arndt Papenfuß, afdelingsleider Marketing bij KALDEWEI. Verantwoordelijk voor het ontwerp van de beursstand was ook deze keer het meervoudig onderscheiden bureau Sckmidhuber uit München.
Productshow: Designoffensief en innovatieve novelties
KALDEWEI toont op de ISH 2015 voor het eerst wastafels van speciaal geëmailleerd KALDEWEI staal. Door dit segment te ontsluiten, kunnen badruimten nu op basis van uniforme materialiteit, harmonieuze designtaal en bijpassende kleurgeving volmaakt integraal worden ingericht – van ligbad tot en met douchezone en wastafelplek. Voor het ontwerp van deze productnovelties is KALDEWEI de samenwerking aangegaan met twee begenadigde designontwerpers. De internationale topdesigner Arik Levy ontwierp voor KALDEWEI zijn eerste badcollectie. In zijn creaties combineert de veelvoudig onderscheiden ontwerper knap en fraai geformuleerde, strakke geometrische vormen met speelse accenten en realiseert aldus een volmaakt harmonie. De in de branche ervaren designster Anke Salomon ontwikkelde voor KALDEWEI nieuwe ligbaden en wastafelseries, wier vormgeving door een natuurlijke, vloeiende vormentaal wordt gekarakteriseerd.
Wereldprimeur: Skin Touch
Een ware sensatie op het gebied van de badcultuur beleven de bezoekers bij aanschouwing van het nieuwe KALDEWEI Skin Touch systeem. Als eerste fabrikant wereldwijd levert KALDEWEI voor zijn ligbaden van kostbaar geëmailleerd staal een systeem, waarmee het bad evolueert naar een onvergelijkelijke ontspanningssensatie, die gepaard gaat met een kosmetische uitwerking op de huid. De wereldprimeur Skin Touch voor ligbaden van speciaal geëmailleerd staal heeft een vitaliserende uitwerking en zorgt voor een voelbaar gladdere, zijdezachte huid.
Beste partner voor de badkamer
Eenvoudig , vlak, flexibel: Op de ISH 2015 presenteert KALDEWEI zijn bezoekers eens te meer veelzijdige, eenvoudige en variabele oplossingen voor de badruimte – waaronder alleen al 35 nieuwe afmetingen van het geëmailleerde douchevlak Scona. Daarnaast toont KALDEWEI voor het eerst de nieuwe, ultravlakke afvoergarnituur KA 90, waarmee gelijkvloerse douches met een opbouwhoogte van slechts 60 mm realiseerbaar zijn. Met tien productseries, 57 verschillende afmetingen en meer dan 50.000 varianten is KALDEWEI momenteel de expert pur sang voor gelijkvloers douchen en onderstreept het zijn positie als wereldwijd partner voor hoogwaardige badoplossingen van kostbaar, speciaal geëmailleerd KALDEWEI staal.
Bron: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Bewijsexemplaren worden op prijs gesteld.
KALDEWEI presenteert op de ISH 2015 als consequente doorontwikkeling van zijn productportefeuille voor het eerst ook wastafels van speciaal geëmailleerd KALDEWEI staal. Door dit segment te ontsluiten, kunnen badruimten nu op basis van uniforme materialiteit, harmonieuze designtaal en bijpassende kleurgeving volmaakt integraal worden ingericht.
Source: © KALDEWEI | 1_3_KAL_Puro.jpg
Aan de samenwerking met topdesigner Arik Levy is het ensemble van Meisterstück Emeros ligbad en Meisterstück Emerso wastafel ontsproten. Het vrijstaande, volledig geëmailleerde bad heeft een iets omhooglopende rand, die het oog naar het lijkt eindeloos laat dwalen langs een ineen gedraaide zijden band . Volmaakt hierop afgestemd vormt de wastafel een inverse tegenhanger met een naar binnen wijzende, in de basisvorm opgenomen wasbekkenrand.
Source: © KALDEWEI | 1_1_KAL_Meisterstuecke_Emerso.jpg
Het vrijstaande ligbad Meisterstück Incava van designster Anke Salomon kenmerkt zich door een bijzonder smalle badrand en de volstrekt unieke, conische contour van zijn geëmailleerde bekleding. Het contrast tussen de vloeiend gevormde binnenruimte en de geometrische buitenvorm schept door de subtiele spanning tussen rechtlijnige en zacht gebogen lijnen een elegantie van een ongekende dimensie.
Source: © KALDEWEI | 1_2_KAL_Meisterstueck_Incava.jpg
Het centrale element in de nieuwe, door het gerenommeerde communicatiebureau Kolle Rebbe ontwikkelde marktpresentatie wordt gevormd door een kalligrafische penseelstrook. Deze loopt als een rode draad door de gehele merkcommunicatie en is, naast de iconische enscenering van mens en product, tevens karakteristiek voor de nieuwe campagnemotieven.
Source: © KALDEWEI | 1_4_KAL_Campaign.jpg